Janda Terbaik
POSTED ON 31 May 2011
Peace upon to you,
Mesti cecepat klik entry nih sebab tittle cenggituh kan ? Tak nak ngaku letteww. Takpe takpe, ai paham. Sebenarnya kelmarin baru balik dari Pahang. Sekolah mama punya family day, best gilew ai cakap. Lagi-lagi time malam kebudayaan dia, sumpah paling best yang pernah aku ikut. Malangnya cable usb camera, aku terlupa nak bawak. So, tak banyak yang boleh aku share-kan. Semuanya 48 orang termasuk 3 orang baby comel. Kebanyakkannya dari guru sesi petang je mama cakap. Around 9.15 am cemtu bertolak dari smks sampai 11.40 am. Stay sana dua hari satu malam jeh. Rasa macam nak beli tanah dekat sana lepastu jadi penduduk Janda Baik je. Dah tak nak duduk Klang dah. Klang panas tak macam dekat Hawa Resort tuuu, sejuk gila titew cakap. Suhu air dia aku rasa 16 degree kot kalau pukul 2 pm ke bawah. Kalau pagi pulak -1 *k, aku tipuuu. Tapi sejuk gila ai cakap. Tak percaya pergi rasa sendiri.
Nama challet yang aku stay tu Bayan. Ada yang walit lah nuri lah. Pastu kalau yang kat belakang-belakang sikit tu tak ngeti aku nak nyebutnya. Pelik sikit dah, nama burung dan seangkatan dengannya jugak kot. Petang tu kiteorg mandi sungai. Makanan dia superb aku cakap. Masa bbq tu dorang sediakan bihun goreng, nasi goreng, sosej, ayam panggang, ikan talapia bakar, buah naga dan air laici. Ikan talapia dia lain dari yang lain. Takde bau hanyer, manis pulak. Buah naga dia pun sama, manisssss. Stay sana memang perut aku tak pernah berkeroncong,fuyoo.
Malam lepas bbq tu, aku ngan mama jenjln hirup udara segar. Abah dah masuk challet tidoq. Kepenatan explorace disiang hari plus memandu dari Selangor ke Pahang agaknya. Pastu kami sesembang dengan Cik Zaidi atau lebih gemar dikenali sebagai Cik D. Then dia cakap sekarang aku tengah berada di Banjaran Titiwangsa iaitu tulang belakang bagi Semenanjung Malaysia. Batak gila lah bila tahu cemtu. Yelaa, masa tahun lepas dok tertanya-tanya cam mana lah ghupanya Banjaran Titiwangsa tu kan, seb baik geografi PiEmAr ai A, hihi :DD Yang lagi ai batak masa otw nak masuk challet, sepanjang jalan atas rumput, asyik berair je. Padahal tak hujan pun. Mama cakap, tu lah air embun. Fuyoo, batak lagi. Ehikk :D
Pagi esoknya aku tak mandi, gosok gigi je. Dah cakapkan air dia -1 degree, siapa tahan Fuhyoo aku bagi. Eh, mama tahan, Fuyoo Fuhyooooooooooo *suara bangga*. Pastu main game yang dorang rancangkan. Kelakarnyaaaa, lagi-lagi time lari dalam guni. Alangkah indahnya kalau aku bawak cable usb tu *k, stop buat drama* kan boleh rakam time malam kebudayaan, time bermandi-manda, time explorace, time jenjalan, time sukaneka, time pergi ladang kambing dan etc :'( . Ada lagi yang nak ditaip sebenarnya. Tapi tak tahu celah mana nak dimulakan. By the way, grup 4U2C mama n ai menang nom 1 tau, kami sekumpulan. nom 2 apetah nama dia. Grup Jantan Terbiar abah nom 3, nom 4 grup Salsabila. So enjoy k
warna warni gituh :D tempat bermulanya explorace, malam kebudayaan dan etc Ustaz Khalid, yang menyusun atur perancangan JJD 2011 Cik D cucu pengetua smks, nakal budaknya :D penyerahan banner drpd Pengetua kpd Cik D Bayan ;] Hawa Resort's mama Ai my parents Mmmbekkk *peace* isteri En. Naim hantaran kahwin, ai nak ni. Amboi ~ cari ulat, kejadahnyaa. Puii yang pakai cap, owner kebun jumpa emas. Hah, nak letteww :P dlm kereta. Otw ke Klang melalui terowong. Thanks ! Reload this page if the picture NOT come out :D
Kbai.